TARIFA 2016

Ungdomstrinnet ved Den Norske Skolen, Malaga har vært på avslutningstur til Tarifa! Tarifa er en sjarmerende, gammel fiskelandsby med et hyggelig havneområde og milelange finkornede strender. Det er utenfor Tarifa Middelhavet møter Atlanterhavet, og værskillet her skaper ypperlige forhold for kiting og surfing. – Et ypperlig sted for ungdomstur!

img-5624

Aktiviteter på stranden
-Da vi kom frem til campingen, dro vi rett til stranda. Der møtte vi våre innleide guider og instruktører. Elevene fikk prøve surfing, padle surf og «kiting», forteller lærer Hilde Rasmussen. Etterpå ble det grilling på campingplassen på ettermiddagen og litt tid til bading i bassenget, før vi besøkte Tarifa By på kvelden.

img-5649

img-5671

I år valgte skolen overnatting på campingplassen Valdevaqueros. Hele 8.- og 9.klasse, (28 elever og 4 lærere) overnattet fordelt  i skolens tre egne seksmannstelt, og tre campinghytter.

I Tarifa by ble det omvisning av Lucia, som er godt kjent i området.  Luica skal jobbe litt på skolen vår til neste år, så det var en fin anledning til å bli litt kjent med henne. Tilbake på campingen fant elevene sakte, men sikkert ro.

entre-dos-mares

I Tarifa møtes Middelhavet og Atlanterhavet. Her står elevene “Mellom to hav”

beachboys

img-5676

Boloniastranden
-Dag to startet med frokost utenfor lærerhytta, før vi dro til Boloniastranden, forteller Hilde. Vi klatret “til topps” på de store sanddynene. Det var tungt og varmt, men verdt strevet. Flott utsikt fra toppen og mange fine fotomotiver ble resultatet av turen. Avsluttningsvis ble det tid til et par times bading og volleyball. Så fylte vi bussen med litt solbrendte, trøtte men fornøyde ungdommer,, og satte kursen hjemover. Dette var en kjempefin tur med flotte ungdommer, avslutter hun.

sanddynene

Gruppebilde over sanddynene ved Boloniastranden.